مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:052020-09-23سياسي

رونمای از کتاب «مقاومت در اسلام؛ نظریه و الگو»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی موسسه مطالعاتی اندیشه سازان نور، در حوزه مقاومت و نظریه پردازی در مورد اندیشه مقاومت در سال های اخیر اگرچه کتاب هایی به چاپ رسیده است، - کتاب مقاومت در اسلام؛ نظریه و الگو تالیف دکتر اصغر افتخاری، استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) و نظریه پرداز حوزه امنیت اجتماعی در موسسه اندیشه سازان نور رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی موسسه مطالعاتی اندیشه سازان نور، در حوزه مقاومت و نظریه پردازی در مورد اندیشه مقاومت در سال های اخیر اگرچه کتاب هایی به چاپ رسیده است، اما خلاء نظری در این حوزه مطالعاتی هنوز قابل توجه است و کتاب آقای دکتر افتخاری با عنوان مقاومت در اسلام؛ نظریه و الگو از جمله کتاب هایی است که تلاش دارد، خلاء نظری در این خصوص را جبران کند.

به طور کلی باید در نظر داشت که مقاومت یک مفهوم عام دارد که در بستر تاریخ از سوی مکاتب و مذاهب مختلف به کار گرفته شده است.

اساساً هرکجا که قدرتی وجود داشته، مقاومتی هم در مقابل آن شکل گرفته است.

در عین حال این مقاومت انواع و اشکالی دارد که به تناسب مبانی انسان شناختی، معرفت شناختی و هستی شناختی آن مکتب به شکل و نوعی مطرح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمای از کتاب «مقاومت در اسلام؛ نظریه و الگو»

رونمای از کتاب «مقاومت در اسلام؛ نظریه و الگو»