مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 09:452020-09-23پزشكي

کاهش وزن 3 درصد دانش آموزان چاق زنجانی با «کوچ»


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کاهش 3 درصدی تعداد دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن استان از اهداف طرح «کوچ» است.

- ذبیح الله تاراسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی)، اظهار کرد: اهمیت و ضرورت بحث پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و فراگیر شدن کم تحرکی در بین دانش آموزان و خانواده ها و به تبع آن بروز چاقی در جامعه غیرقابل اجتناب است از طرفی چاقی و اضافه وزن ناشی از تغییر الگوی غذایی، کاهش فعالیت بدنی و تنش های عصبی مربوط به زندگی ماشینی حاکم بر جامعه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در ایران نیز بر اساس پیمایش ملی کاسپین پنج در سال 1394، شیوع اضافه وزن، چاقی و چاقی شکمی در دانش آموزان 7 تا 18 سال به ترتیب 9، 11 و 21 درصد گزارش شده است، اما معاونت تربیت بدنی و سلامت بنا به احساس نیاز و نقش کلیدی، تاثیرگذار و جامعه آماری وسیع متشکل از دانش آموزان، اولیا و کارکنان، پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داد تا بتوانند در این زمینه آگاهی های لازم را به دانش آموزان و اولیا بدهد.

وی با بیان اینکه این پروژه تحت عنوان کوچ (کنترل وزن و چاقی) تعداد 198 هزار دانش آموز در سراسر استان را زیر پوشش قرار می دهد، ادامه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش وزن 3 درصد دانش آموزان چاق زنجانی با «کوچ»

کاهش وزن 3 درصد دانش آموزان چاق زنجانی با «کوچ»