مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 08:552020-09-23پزشكي

مضرات شستن بیش از حد دست با «شوینده ها»


فوق تخصص آسم و ایمونولوژی بالینی گفت: در شیوع کرونا مشاهده می کنیم برخی افراد بیش از حد دست ها را می شویند که وقتی هوا سرد شود، پوست خشک تر می شود؛ - مرتضی فلاح پور، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره مضرات استفاده بیش از حد از شوینده ها در دوران شیوع  دیده می شود، شستن بیش از حد دست هاست که وقتی هوا سرد شود، پوست خشک تر می شود.

وی اضافه کرد:در این شرایط اگزما بیشتر می شود و توصیه می کنیم افراد از شستن افراطی دست ها پرهیز کنند؛ برای نمونه اگر در خانه هستید، دلیلی ندارد هر چند دقیقه دست های خود را شسته و ضدعفونی کنید.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد: بنابراین اگر فردی به اگزما مبتلا است پیشنهاد می کنیم تا حتماً از مرطوب کننده ها و چرب کننده ها استفاده کند؛ ضمن اینکه باید از مواد شوینده ای استفاده شود که PH آنها خنثی بوده و قلیایی نباشد.

  فلاح پور ابراز داشت: بسیاری از مواد شوینده و به ویژه موادی که برای شستشوی ظروف استفاده می شود PH قلیایی دارند و باعث می شود پوست تحریک شود و باید از مصرف آنها پرهیز کنیم؛  اگر فردی اگزما دارد حتماً پوست خود را چرب کند و اگر نیاز به دارو دارد نیز با نظر پزشک این کار را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مضرات شستن بیش از حد دست با «شوینده ها»

مضرات شستن بیش از حد دست با «شوینده ها»