مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 08:352020-09-23اقتصادي

نگرانی کشاورزان اصفهان از افزایش سرسام آور قیمت کود فسفاته


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: افزایش چند برابری قیمت کودهای فسفاته و ازته کشاورزان اصفهانی را نگران کرده است.

- اصغر رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش چند برابری کود فسفاته اظهار داشت: با تخصیص ارز نیمایی و حذف یارانه افزایش قیمت در کود شیمیایی حاصل شده است که موجبات نگرانی کشاورزان را برای کشت پاییزه به همراه داشته است.

وی افزود: افزایش چند برابری قیمت کودهای شیمیایی به خصوص کود فسفاته که به کشور وارد می شود، نقش مؤثری در تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه کشور در تأمین کودهای ازته خودکفا است، تصریح کرد: از آنجا که کودهای فسفاته و پتاسه که در مراحل میانی کشت مورد نیاز کشاورزان خواهد بود وابسته به واردات است نمی توان آن را از ارز 4200 خارج کرد چراکه هزینه تأمین کود شیمیایی برای کشاورزان سنگین خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این افزایش قیمت کنترل خواهد شد، گفت: جلساتی در سطح کلان درباره این موضوع در حال برگزاری است و این اطمینان خاطر را به کشاورزان اصفهانی می دهیم که این افزایش قیمت مدیریت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی کشاورزان اصفهان از افزایش سرسام آور قیمت کود فسفاته

نگرانی کشاورزان اصفهان از افزایش سرسام آور قیمت کود فسفاته