مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 08:102020-09-23اقتصادي

تولید بیش از 1500 تن گردو در شهرستان ایلام


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام از تولید بیش از 1500 تن گردو در شهرستان ایلام، خبر داد.

- شریف خدامرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: استان ایلام یک هزار و 400 هکتار باغ گردو دارد که از این میزان یک هزار و 335 هکتار از این باغات بارور هستند و بیش از 640 هکتار باغ گردو مربوط به سطح زیر کشت در شهرستان ایلام است.

وی افزود: برداشت گردو در شهرستان ایلام با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب و آب کافی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است؛ میزان کل تولید گردو در شهرستان ایلام بیش از 1500 تن بوده است که بخش عمده ای از آن در داخل استان مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام، گفت: در مجموع کل درآمد حاصل از برداشت محصول 92 میلیارد تومان بوده است که به طور تقریبی مقدار ناخالصی هر هکتار برابر با 144 میلیون تومان است.

خدا مرادی تصریح کرد: بالغ بر 20 درصد گردوی استان در بخش سیروان برداشت می شود که از همین نظر منطقه قطب تولید گردو در استان محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام بیان کرد: با توجه به این که گردو از مهم ترین محصولات کشاورزی است و کیفیت آن بیشتر مورد توجه است، این محصول با قیمت فروش هر کیلو 80 هزار تومن در اختیار هم استانی ها قرار داده می شود، البته بر اساس کیفیت در نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 1500 تن گردو در شهرستان ایلام

تولید بیش از 1500 تن گردو در شهرستان ایلام