مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 07:452020-09-23پزشكي

اغلب داروخانه های البرز انسولین ندارند


مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: توزیع انسولین در استان تنها از طریق 43 داروخانه منتخب صورت می گیرد.

- ایسنا/البرز مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: توزیع انسولین در استان تنها از طریق 43 داروخانه منتخب صورت می گیرد.

امیر بقایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نحوه توزیع انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی اظهار کرد: متقاضیان با مراجعه به سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی می توانند اطلاعات لازم در خصوص مکان و چگونگی توزیع انسولین های قلمی را کسب کنند.

وی در پاسخ به اینکه سهمیه ماهانه انسولین البرز چقدر است، افزود: سهمیه برای هر یک از انسولین ها متغیر است مثلا در شهریور ماه حدود 4000 انسولین نوورپید و 5000 انسولین نوومیکس دریافت کرده ایم.

وی توضیح داد: توزیع انسولین ها توسط معاونت سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در داروخانه های منتخب استان انجام می گیرد.

این مسئول اضافه کرد: سهیمه استانی انسولین ها ثابت نیست و به عوامل مختلفی چون میزان واردات و نیاز استان ها این داروها بستگی دارد.

بقایی تاکید کرد: از ابتدای مرداد ماه که توزیع انسولین های سهمیه بندی شده را در داروخانه ها آغاز کردیم مشکل دسترسی بیماران به این دارو تا حد زیادی رفع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اغلب داروخانه های البرز انسولین ندارند

اغلب داروخانه های البرز انسولین ندارند