مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 07:102020-09-23سياسي

در اولین دور نشست فتح و حماس در استانبول چه گذشت؟


در اولین دور نشست جنبش های فلسطینی فتح و حماس در ترکیه بر روی انتخابات و نظام ویژه برگزاری آن تمرکز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سه شنبه (دیروز) دیدار جنبش های فتح و حماس در استانبول برگزار شد؛ جبریل الرجوب و روحی فتوح از طرف فتح و اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس، معاون وی صالح العاروری و باسم بدران عضو دفتر سیاسی این جنبش از طرف حماس در این نشست حضور داشتند.

روزنامه الاخبار در گزارشی در همین باره نوشت: دو جنبش در این نشست درباره پایان اختلافات از طریق انتخابات فراگیر رایزنی کردند.

حماس خواستار انتخابات فراگیر و همزمان شورای قانونگذاری و شورای ملی سازمان آزادیبخش فلسطین ساف شد اما فتح اعلام کرد باید ابتدا انتخابات شورای قانونگذاری برگزار شود، پس از آن انتخابات ریاستی (ریاست تشکیلات خودگردان) و در وهله سوم انتخابات شورای ملی ساف.

در ادامه این گزارش آمده، اختلاف دیگری که در این نشست دیده شد اصرار فتح بر برگزار شدن انتخابات بر اساس نظام تناسبی بود اما حماس نظام مختلط را پیشنهاد کرد، همان روشی که انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین در سال 2006 بر اساس آن برگزار شد.

در نظام تناسبی انتخابات بین احزاب است و هر حزبی بنا به آرایی که به دست آورده مقدار مشخصی از کرسی ها را از آن خود می کند اما نظام مختلط که ترکیبی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اولین دور نشست فتح و حماس در استانبول چه گذشت؟

در اولین دور نشست فتح و حماس در استانبول چه گذشت؟