مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:502020-09-23اقتصادي

پیش بینی برداشت 54 هزار تن پسته تازه از باغ های سمنان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش بینی می شود امسال 54 هزار تن پسته تازه با ارزش بیش از 30 هزار میلیارد ریال از باغات استان سمنان برداشت شود.

- مهدی قراییان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: 24 هزار هکتار از باغات استان به کشت محصول پسته اختصاص دارد که این میزان شامل 37 درصد از مساحت کل باغات و معادل 16 درصد از کل سطح سبز کشاورزی استان سمنان است.

وی با اشاره به ارقام مهم پسته استان سمنان گفت: ارقام پسته استان بیشتر شامل رقم عباسعلی، اکبری، خنجری، احمد آقایی و شاه پسند است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کار برداشت ارقام پیش رس مانند شاه پسند و عباسعلی از اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه آغازشده است افزود: پیش بینی می شود برداشت ارقام دیررس تا اواسط مهرماه ادامه داشته باشد.

قراییان خاطرنشان کرد: استان سمنان چهارمین تولیدکننده عمده پسته در کشور و حائز رتبه نخست از لحاظ میزان تولید در واحد سطح است.

وی با بیان اینکه پسته استان سمنان دارای ویژگی های خاص و مهمی است اضافه کرد: محصول پسته در استان سمنان به ویژه در شهرستان دامغان علاوه بر کیفیت بسیار مطلوب، با شرایط آب و هوایی این استان نیز سازگار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 54 هزار تن پسته تازه از باغ های سمنان

پیش بینی برداشت 54 هزار تن پسته تازه از باغ های سمنان