مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:352020-09-23دانش

گرجی هایی که زبان فارسی می خوانند


رایزن فرهنگی سفارت ایران در گرجستان با اشاره به اقدام های صورت گرفته در حوزه زبان فارسی در این کشور توضیح داد: مراکز ایرانشناسی و زبان فارسی یکی از ارکان مهم روابط فرهنگی ما را تشکیل می دهد و در حال حاضر در چهار دانشگاه کرسی ایرانشناسی و ادبیات فارسی .

- رایزن فرهنگی سفارت ایران در گرجستان با اشاره به اقدام های صورت گرفته در حوزه زبان فارسی در این کشور توضیح داد: مراکز ایرانشناسی و زبان فارسی یکی از ارکان مهم روابط فرهنگی ما را تشکیل می دهد و در حال حاضر در چهار دانشگاه کرسی ایرانشناسی و ادبیات فارسی داریم که دانشجویان گرجی می توانند تحصیلات تکمیلی خود را تا مقطع دکتری ادامه دهند.

حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان و نماینده بنیاد سعدی در گفت وگو با ایسنا، درباره میزان علاقه گرجی ها به زبان فارسی گفت: مطالعات فرهنگی از راه آشنایی با زبان و فرهنگ، یکی از اولویت های اصلی در روابط بین الملل محسوب می شود و توجه و علاقه روشنفکران گرجی معطوف به فرهنگ و تمدن ایرانی به ویژه در حوزه زبان و ادبیات فارسی و مطالعات ایرانشناسی بوده است.

او با بیان این که پیشینیه تأسیس اولین کرسی ایرانشناسی و زبان فارسی به سال 1918 در دانشگاه تفلیس برمی گردد، افزود: همزمان با تأسیس این دانشگاه، تدریس اوستا و زبان و ادبیات فارسی نیز آغاز شد و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرجی هایی که زبان فارسی می خوانند

گرجی هایی که زبان فارسی می خوانند