مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:302020-09-23سياسي

دستور اجرایی ترامپ درخصوص موضوع تنوع قومی و نژادی


رییس جمهور آمریکا فرمانی اجرایی را صادر کرده که بر اساس آن، شرکت اعضای ارتش، پیمانکاران دولتی و دریافت کنندگان کمک هزینه های فدرال در برخی دوره های آموزشی درخصوص موضوع نژاد و قومیت ممنوع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در متن طولانی این فرمان اجرایی، مفاهیم اختلاف برانگیز از جمله آموزش درباره اینکه آمریکا اساسا نژادپرست و همراه با تبعیض جنسیتی است و یا اینکه فردی از بابت اقدامات ارتکاب یافته در گذشته از سوی دیگر اعضای همان نژاد یا جنسیت مسئول است، ممنوع می شوند.

با این حال در این فرمان اجرایی تاکید شده اعضای ارتش از بابت خودداری از حمایت از این مفاهیم و یا باور به آنها با هیچ مجازاتی روبرو نخواهند شد.

دونالد ترامپ در توییتر نوشت: آمریکایی ها باید یاد بگیرند که به کشور بزرگ ما افتخار کنند و اگر شما چنین کاری نمی کنید، در آن هیچ چیز برای شما وجود ندارد! سایکز ویلیامز فارسون، رییس بخش مطالعات آمریکا در دانشگاه مریلند گفت: این یک جلب نظر و راهی برای آرام کردن اذهان مردمی (در آستانه انتخابات) است که نمی خواهند با کارهای وحشتناک اجدادشان مواجه شوند.

این فرمان در پی بازبینی فراگیر در نژادپرستی در آمریکا در ماه های اخیر بعد از به قتل رسیدن جورج فلوید سیاهپوست در 25 مه در مینیاپولیس مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور اجرایی ترامپ درخصوص موضوع تنوع قومی و نژادی

دستور اجرایی ترامپ درخصوص موضوع تنوع قومی و نژادی