مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:002020-09-23فرهنگي

درخشش تخت جمشید؛ سند استحکام تئوری پرسپولیس رنگی


درخشش تخت جمشید ، عنوان مجموعه عکس هایی از بنای تخت جمشید است که با استفاده از تابش اشعه ماورای بنفش به تازگی به ثبت رسیده.

افشین آریافر، - ایسنا/فارس "درخشش تخت جمشید"، عنوان مجموعه عکس هایی از بنای تخت جمشید است که با استفاده از تابش اشعه ماورای بنفش به تازگی به ثبت رسیده.

افشین آریافر، عکاس این مجموعه عکس اعتقاد دارد که کار او سندی دیگر برای تحکیم تئوری ثابت شده ی وجود رنگ بر سطوح بنای تاریخی تخت جمشید محسوب می شود.

مجموعه عکس درخشش تخت جمشید به تازگی توسط افشین آریافر، مدرس دانشگاه شیراز، از نقاط مختلف بنای تخت جمشید ثبت شده که تئوری ثابت شده ی وجود رنگ بر سطوح آثار باقیمانده در این محوطه جهانی را، تحکیم کرده و عینیت می بخشد؛ این تصاویر با همکاری پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و با تابش اشعه ماورای بنفش ثبت شده است.

افشین آریافر در گفت وگو با ایسنا، در خصوص این پروژه گفت: عکاسی در این پروژه با روش تابش اشعه ماورای بنفش انجام شد و البته یک کار ابتکاری و تازه محسوب نمی شود اما برای اولین بار است که عکاسی با نور ماورای بنفش از سطوح تخت جمشید در تاریخ باستان شناسی ایران انجام می شود.

این مدرس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: تاباندن اشعه ی ماورای بنفش بر روی سطوح آثار و بقایای تاریخی، هیچ زیانی برای این آثار در پی ندارد و جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش تخت جمشید؛ سند استحکام تئوری پرسپولیس رنگی

درخشش تخت جمشید؛ سند استحکام تئوری پرسپولیس رنگی