مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 05:302020-09-23بين الملل

خیز الکاظمی برای تشکیل حزب سیاسی و شرکت در انتخابات


منابع سیاسی در عراق می گویند مصطفی الکاظمی اقدامات اولیه برای تاسیس یک حزب سیاسی با هدف مشارکت در انتخابات پارلمانی آتی را که ژوئن 2021 برگزار می شود، - آغاز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وبسایت روزنامه مصری عربی 21 به نقل از این منابع که خواستند هویتشان فاش نشود ، نوشت: حزب سیاسی که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در حال حاضر برای تأسیس آن تلاش می کند توسط یکی از نزدیکان وی اداره خواهد شد و محتمل ترین گزینه تاکنون برای اداره این حزب، رائد جوحی، مدیر دفتر الکاظمی است.

این منابع همچنین خاطرنشان کردند، چندین گزینه برای نام حزب در دست تاسیس الکاظمی مطرح شده است، از جمله التجمع الوطنی گردهمایی ملی .

به گفته این منابع اقداماتی در این راستا در تعدادی از استان ها از جمله استان کرکوک آغاز شده است.

این منابع به عربی 21 گفتند زمانی که الکاظمی در خارج از عراق جزو مخالف حزب بعث بود، از اعضای حزب کنگره ملی به ریاست احمد چلبی، سیاستمدار پیشین عراقی بود و بنابراین بسیاری از شخصیت های حزبش نزدیکان و افراد بانفوذ همان جریان هستند.

منابع مذکور گفتند الکاظمی به دنبال کاهش نفوذ جریان های غالب عراق در دولت است به ویژه پس از تغییراتی که در سمت های رییس کل بانک مرکزی، شهردار بغداد ، رییس کمیسیون شفافیت پارلمان، رییس کمیسیون اوراق بهادار ، مدیر بان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز الکاظمی برای تشکیل حزب سیاسی و شرکت در انتخابات

خیز الکاظمی برای تشکیل حزب سیاسی و شرکت در انتخابات