مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 05:102020-09-23بين الملل

باغ موزه ای بکر در نقطه صفر مرزی


مقاومت مردم آبادان در جنگ تحمیلی آنقدر بی نظیر بود که حالا این مقاومت در سرزمین نخلستان بِریم در نقطه صفر مرزی به شکل یک باغ موزه درآمده تا خون های ریخته شده، - ایسنا/خوزستان مقاومت مردم آبادان در جنگ تحمیلی آنقدر بی نظیر بود که حالا این مقاومت در سرزمین "نخلستان بِریم" در نقطه صفر مرزی به شکل یک باغ موزه درآمده تا خون های ریخته شده، رشادت ها و ایثارگری ها در راه دفاع از وطن، برای نسل جدید ملموس تر باشد.

اگر آبادان در زمان جنگ و آن محاصره ی بیش از یک سال سقوط می کرد، طبیعتا پیشروی رژیم بعث عراق در خاک ایران نیز ادامه پیدا می کرد اما مقاومت مردان و زنان آبادانی باعث عقب نشینی عراقی ها شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیش از اینکه عراقی ها رسما جنگ را آغاز کنند، در منطقه سرسبز نخلستان بِریم مانند هر منطقه دیگرِ آبادان و ایران، زندگی در جریان بود اما چشم طمع دشمن به خاک ایران زمین، نخلستان بِریم را به منطقه ای تحت تاثیر مستقیم جنگ تبدیل کرد.

منطقه ای که اگرچه سر از نخل هایش افتاد و به جای آب شیرین اروند، خون، نخل هایش را آبیاری کرد اما مقاومت مردمانش نگذاشت ذره ای از خاک نقطه صفر مرزی به دست دشمن بیافتد.

حالا منطقه سرسبز آن زمانِ نخلستان بِریم که امروز نخل هایش خشک و بی سر شدند و جوانان، مردان و زنانش جان خود را برای دفاع از شهر از دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ موزه ای بکر در نقطه صفر مرزی

باغ موزه ای بکر در نقطه صفر مرزی