مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-23سياسي

گام نهایی در ثبت جهانی «اورامانات»/ آغاز بازدید هوایی ارزیاب یونسکو از منطقه


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون در راستای ثبت جهانی اورامانات، ارزیابان یونسکو در حال بازدید هوایی از این پهنه به مساحت 303 هزار هکتار هستند.

- امید قادری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به پرونده ثبت جهانی اورامانات، اظهار داشت: در گام نهایی این امر کم نظیر در غرب کشور هستیم.

وی ادامه داد: کارشناسان یونسکو جهت پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی اورامانات هم اکنون در حال بازدید هوایی از  پهنه اورامانات به مساحت 303 هزار هکتار در دو استان کرمانشاه و کردستان هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: ارزیاب های یونسکو فردا (پنج شنبه، سوم مهرماه) برای دیدن زیبایی های زندگی مردم منطقه، منظر طبیعی و محیط زیست از تعدادی روستای دیدنی در شهرستان های جوانرود و پاوه بازدید زمینی و میدانی خواهند داشت و به ارزیابی پتانسیل ها و ظرفیت های این حوزه ها و بررسی کیفیت و همچنین توجه مردم به حفظ محیط زیست می پردازند.

وی با بیان اینکه ارزیابان روز شنبه بازدیدی نیز از استان کردستان خواهند داشت، افزود: در صورت گزارش مثبت ارزیابان از منطقه، ان شاءالله در اجلاس آتی سازمان یونسکو در بهار سال 1400 منظر طبیعی اورامانات ثبت جهانی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام نهایی در ثبت جهانی «اورامانات»/ آغاز بازدید هوایی ارزیاب یونسکو از منطقه

گام نهایی در ثبت جهانی «اورامانات»/ آغاز بازدید هوایی ارزیاب یونسکو از منطقه