مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 04:352020-09-23سياسي

عملیات های تعیین کننده دفاع مقدس در یک نگاه


چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می تواند بهترین بهانه برای معرفی ابتکار عمل، بن بست شکنی ها و بازروایی اقدامات موثر نظامی فرماندهان و رزمندگان جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس باشد.

- آنچه مسلم است این که، تمامی این اقدامات بر مبنای ایمان به خدا و تفکر و در قالب عملیات های آبی- خاکی و هوایی طراحی و اجرا شدند و درون مرزی یا برون مرزی بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،هشت سال دفاع مقدس فراز و فرودهای فراوانی داشت بنابراین ضرورت ایجاب می کرد فرماندهان کشورمان در عرصه نظامی و دفاع مشروع عملیات هایی برای مقابله با دشمن طراحی و اجرا کنند که در نوع خود جزو مهمترین عملیات های تاریخ جنگ های جهان شناخته می شوند.

در ادامه مروری داریم بر چند عملیات بزرگ.

عملیات ثامن الائمه (شکست حصرآبادان) با توجه به نقش بنی صدر به عنوان فرماندهی کل قوا در شروع جنگ تحمیلی، کلیه جبهه های نبرد به بن بست رسید و صدام شهرهای مهم ایران از جمله خرمشهر، آبادان، نفت شهر و دیگر شهرهای مرزی را به اشغال خود درآورد.

اما به محض عزل بنی صدر به دلیل عدم کفایت سیاسی، در جبهه ها شور و نشاط دیگری حاکم و بن بست ها باز شد.

سپس نخستین عملیات پیروزمند با شعار خمینی روح خدا، فرمانده کل قوا انجام شد که نقطه شروعی جهت حضور نیروهای مردمی در جبهه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات های تعیین کننده دفاع مقدس در یک نگاه

عملیات های تعیین کننده دفاع مقدس در یک نگاه