مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 14:552020-09-22فرهنگي

آغاز پروژه مرمت برج فخرزاده در گناباد


مدیر پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گناباد از آغاز پروژه مرمت و بازسازی برج فخرزاده واقع در بافت تاریخی قصبه شهر گناباد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی رسول صنوبری با بیان اینکهپروژه مرمت و بازسازی برج فخرزادهآغاز شده است اظهار کرد: این عملیات مرمتی باهدف حفظ و احیای کلیه آثار تاریخی ارزشمند واقع در عرصه و حرایم میراث جهانی قنات قصبه گناباد انجام شده است.

وی بابیان این که سیاست پایگاه میراث جهانی قنات قصبه حمایت آثار تاریخی شامل بناها و میراث های طبیعی ، ملموس و ناملموس واقع در حوزه عرصه و حرایم قنات قصبه است،بیان کرد: آثار و مناطقی که در حریم این اثر تاریخی قرار دارند از مزایای ثبت جهانی قنات قصبه منتفع می شوند که در این راستا پروژه های مرمتی و توسعه ای تعریف و اجرا می شود.

صنوبری گفت: این پروژه از محل اعتبارات میراث جهانی قنات قصبه و با نظارت پایگاه میراث جهانی قنات قصبه با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناباد آغازشده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گناباد یادآور شد: با توجه به اینکه ملامظفر گنابادی منجم دربار شاه عباس اول صفوی از این منطقه گناباد بوده است یکی از اهداف مرمت این برج رصد ستارگان و آش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پروژه مرمت برج فخرزاده در گناباد

آغاز پروژه مرمت برج فخرزاده در گناباد