مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 14:252020-09-22اقتصادي

70 درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری مرد هستند


معاون پژوهش و فناوری مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، گفت: 70 درصد مقرری بگیران، مرد بوده و گروه سنی 25 تا 34 سال بیشترین سهم را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو نرخ پوشش آن گفت: این صندوق در بهترین حالت نتوانسته بیش از 7.

6 درصداز بیکاران را تحت حمایت داشته باشد چرا که دامنه شمول آن محدود است، به طوری که در سال های اخیر به طور متوسط سالانه به حدود 400 هزار نفر مقرری پرداخت کرده و در سال 1397، مجموع مقرری بگیران متجاوز از450 هزار نفر بوده است.

معاون پژوهشی موسسه عالی پژوهش با اشاره به نوسان تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری گفت: بیکاری متاثر از شرایط حاکم بر اقتصاد مانند رکود و نیز قوانین اقتصادی کشور است و زمانی که رکود وجود دارد تعداد بیکاران افزایش می یابد و اگر این صندوق بخواهد نقش ثبات سازی خود را به نحو احسن ایفا کند، به طور طبیعی باید تعداد مقرری بگیران افزایش یابد و در این میان دولت نقش اساسی در تامین منابع بیمه بیکاری دارد.

وی ضریب شیوع بیمه بیکاری را در هر هزار نفر طبق آخرین آمار در سال 96 اعلام کرد و گفت: آخرین داده های در دسترس مربوط به سال 96 است و طبق این آمار، 70 درصد مقرری بگیران، مرد بوده و بر اساس نمودار هرم سنی مقرری بگیران، گروه سنی 25 تا 34 سال بیشترین سهم را از مقرری بگیران دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری مرد هستند

70 درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری مرد هستند