مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 13:552020-09-22پزشكي

مشاهد مواردی از شیوع بیماری هاری در سمیرم اصفهان


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: مشاهده مواردی از شیوع بیماری هاری مشترک بین دام و انسان در جنوب این شهرستان نگران کننده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ سید حجت‌الله موسوی روز سه شنبه در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی در فرمانداری این شهرستان اظهارداشت: هاری بیماری ویروسی مرتبط با دستگاه عصبی است که در گوشت‌خواران اهلی و وحشی مانند کفتار، سگ، گربه، گرگ، روباه، شغال و علفخوارانی مانند گاو، گوسفند، بز و اسب ایجاد بیماری می‌کند و انسان در اثر گزیده شدن به وسیله این حیوانات آلوده می‌شود.

وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر حیواناتی مانند گاو، خرس، گرگ و کفتار در بخش‌هایی از جنوب سمیرم با آسیب زدن به افرادی باعث شیوع این بیماری خطرناک و کشنده شدند.

معاون شبکه بهداشت سمیرم از عشایر، روستاییان و شهروندان خواست در صورت گازگرفتگی با حیوانات و با هدف جلوگیری از ابتلا به هاری و مرگ حتمی، دوره واکسیناسیون هاری را در مرکز درمان پیشگیری هاری به طور کامل انجام دهند.

موسوی خاطرنشان کرد: شست ‌و شوی فوری و کامل زخم با آب و صابون، تزریق واکسن و سرم ضدهاری پس از تماس با یک حیوان مظنون به هاری بسیار مهم، حیاتی و نجات‌بخش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهد مواردی از شیوع بیماری هاری در سمیرم اصفهان

مشاهد مواردی از شیوع بیماری هاری در سمیرم اصفهان