مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 12:202020-09-22اقتصادي

ماجرای آب مجانی برای تهرانی ها چیست؟


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح برق مجانی برای مشترکان کم مصرف امری بسیار پسندیده بود که حدود یک تا دو سال مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت، - جی پلاس، محمدرضا بختیاری امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح آب مجانی نیز در دستور کار قرار دارد؟ اظهار کرد: این موضوع اکنون در حال بررسی قرار دارد اما از آنجایی که 60 درصد مشترکان در تهران زیر الگو مصرف می کنند اجرای این طرح با مسئله برق کمی متفاوت است لذا باید تمام جوانب آن بررسی شود.

ایسنا نوشت؛ وی هزینه تمام شده تأمین و توزیع هر مترمکعب آب در تهران را 2500 تومان عنوان کرده و افزود: این در شرایطی است که تنها 700 تومان از مشترکان اخذ می شود و اکنون شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای جزو شرکت های زیان ده هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در تهران زیان انباشته شده بالای سه تا چهار هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: اکنون 60 درصد مشترکان تهرانی زیر 20 هزار تومان قبض آب پرداخت می کنند که با توجه به کیفیت آب و هزینه ای که پرداخت می شود می توان گفت که تقریبا آب مجانی در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

بختیاری افزود: این در شرایطی است که کشور کانادا که 70 درصد آب شیرین دنیا را در اختیار دارد هزینه آب شرب آن 70 برابر ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای آب مجانی برای تهرانی ها چیست؟

ماجرای آب مجانی برای تهرانی ها چیست؟