مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 11:252020-09-22اقتصادي

یک درصد ثروتمند جهان دو برابر نیمی از جمعیت جهان دی اکسید کربن تولید می کنند


تحقیقات مؤسسه مبارزه با فقر اوکسفام و استکهلم حاکی از آن است که بین سال های 1990 تا 2015 سطح دی اکسید کربن در جهان 60 درصد افزایش یافته و 15 درصد این حجم توسط یک درصد جمعیت ثروتمند جهان تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، تحقیقات دو مؤسسه مبارزه با فقر اوکسفام و استکهلم نشان می دهد که سطح آلاینده دی اکسید کربن بین سال های 1990 تا 2015 در جهان 60 درصد رشد کرده که 15 درصد این رقم مربوط به یک درصد ثروتمند جهان بوده است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد میزان دی اکسید کربن تولید شده توسط یک درصد جمعیت ثروتمند جهان حدود دو برابر میزانی است که 5 دهک درآمدی پایین جمعیت جهان تولید کرده اند.

نتایج تحقیق این دو مؤسسه حاکی از آن است که 10 درصد جمعیت ثروتمند جهان حدود 630 میلیون نفر هستند اما 52 درصد کل آلودگی دی اکسید کربن جهان توسط همین قشر تولید شده است.

10 درصد ثروتمند جهان کسانی هستند که درآمد آنها بالای 35 هزار دلار در سال بوده و یک درصد ثروتمند جهان هم به کسانی اطلاق می شود که درآمدشان بالای صد هزار دلار در سال بوده است.

 این تحقیق هشدار داده که میزان مصرف بالا توسط افراد ثروتمند و عادت کردن قشر ثروتمند جهان به روش حمل و نقل با آلایندگی بالای کربن در حال تحت فشار قرار دادن بودجه تخصیص داده شده برای مقابله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک درصد ثروتمند جهان دو برابر نیمی از جمعیت جهان دی اکسید کربن تولید می کنند

یک درصد ثروتمند جهان دو برابر نیمی از جمعیت جهان دی اکسید کربن تولید می کنند