مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 08:252020-09-22پزشكي

وزارت بهداشت: میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم 2 برابر شد


معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به پیک جدید کرونا در کشور دیگر نمی‌توانیم در مورد رنگ‌بندی‌ها صحبت کنیم، در دو هفته گذشته در بسیاری از استان‌ها از جمله تهران و قم میزان ابتلا و بستریت کرونا دو برابر افزایش یافته است.

شهنام عرشی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در هفت ماه گذشته با پیک های متعدد کوچک و بزرگ اپیدمی کرونا در کشور مواجه بوده ایم و با توجه به افزایش موارد بستری و ابتلا به کرونا، موج دوم یا سوم اپیدمی کرونا را با توجه به وضعیت متفاوت استانها از دو هفته گذشته در برخی استانها می بینیم.

علت این پیک جدید نیز تا حد زیادی به مسافرت ها و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، برگزاری تجمعات، عروسی ها، عزاداری ها و مراسم تدفین مربوط است.

وی گفت: همه این عوامل در بروز پیک جدید کرونا موثر بوده اما با توجه به زمان بروز آن می توان گفت تا حد زیادی به مسافرت های محافظت نشده مربوط است.

امیدواریم مردم رعایت پروتکل ها را به خصوص استفاده از ماسک جدی بگیرند به خصوص اینکه در دو هفته گذشته آمار استفاده از ماسک در کشور از حدود 85 درصد به حدود 70 درصد رسیده، حدود 15 درصد کاهش داشته و در برخی استانها از این هم کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم 2 برابر شد

وزارت بهداشت: میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم 2 برابر شد