مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 04:152020-09-22اقتصادي

افشای تقلب های علمی چه پیامدهایی داشته است؟


نتایج یک تحقیق نشان داد که کاهش حمایت اجتماعی از علم، تنزل جایگاه علمی بین المللی ایران و کم رنگ شدن اهمیت آموزش از پیامدهای منفی افشای تقلب های علمی پژوهشگران ایرانی بوده است.

- نتایج یک تحقیق نشان داد که کاهش حمایت اجتماعی از علم، تنزل جایگاه علمی بین المللی ایران و کم رنگ شدن اهمیت آموزش از پیامدهای منفی افشای تقلب های علمی پژوهشگران ایرانی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمارها نشان می دهد که میزان رشد مدارک علمی در ایران در 16 سال گذشته بیشتر از 24 برابر رشد علمی دنیا بوده است و بر اساس پایگاه استنادی اسکوپوس تولید مقالات علمی در ایران سیر صعودی داشته است.

در کنار این شیب بسیار تند رشد مقالات علمی، انتظار می رفت ایران بتواند از نظر تولید علم نیز در بین 10 کشور برتر جهان قرار گیرد.

اما در کنار رشد کمی، کیفیت مقالات رشد چندانی نداشته است.

همچنین موضوع تخلف های علمی نیز باعث تزلزل جایگاه علمی کشور شده است.

در سال 2016 ایران به عنوان کشوری با درصد بالای تقلب علمی اعلام شد و در سال 2018 نیز به دلیل صدرنشینی کشور در نمودار نسبت مقالات جمع آوری شده نسبت به کل مقالات، به این رسوایی دامن زده شد.

با توجه به اهمیت موضوع تخلفات پژوهشی، محققان مدیریت آموزش عالی دانشگاه خوارزمی در مطالعه پیامدهای افشای تقلب علمی پژوهشگران ایرانی را در پایگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای تقلب های علمی چه پیامدهایی داشته است؟

افشای تقلب های علمی چه پیامدهایی داشته است؟