مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 16:552020-09-21پزشكي

معتادان به الکل و مواد مخدر کرونای شدیدتری خواهند داشت


عضو هیات علمی و پزشک متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: معتادان به الکل و مواد مخدر در صورت ابتلا به کووید 19، این بیماری را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از پایگاه خبری وب دا، دکتر محمدرضا تقوی روز دوشنبه اظهار داشت: افراد دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر در معرض نارسایی های تنفسی و عفونت های بیشتری نسبت به افراد عادی قرار دارند و بر این اساس خطر عوارض و مرگ و میر در آنان به مراتب بیشتر است.

وی افزود: با توجه به قرارگیری در اپیدمی بیماری کووید 19 و نداشتن واکسن و درمان اختصاصی، هیچ راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، به جز رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به موقع به پزشک وجود ندارد.

دکتر تقوی با اشاره به اهمیت 6 گام کلیدی و موثر در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: دست ندادن، روبوسی نکردن، زدن ماسک، رعایت فاصله بیش از 2 متر، استراحت در منزل، مراجعه به پزشک و خوردن مایعات گرم جزو مهم ترین اصول پیشگیری از بیماری کووید 19 است که رعایت آن می تواند از شیوع آنفلوانزا و اپیدمی آن نیز جلوگیری کند.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه آنفلوانزا هم واکسن و هم درمان دارد، خاطرنشان کرد: استراحت و مصرف فراوان مایعات گرم (سوپی که نیاز به جویدن نداشته باشد) برای بیماران مبتلا به بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معتادان به الکل و مواد مخدر کرونای شدیدتری خواهند داشت

معتادان به الکل و مواد مخدر کرونای شدیدتری خواهند داشت