مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 14:302020-09-21بين الملل

سفیر ایران در عراق: عدم پذیرش زائران ایرانی دلایل سیاسی ندارد


«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که عدم پذیرش زائران کشورمان از سوی عراق به هیچ وجه دلایل سیاسی ندارد و این تصمیم تنها با هدف حفظ سلامت و ایمنی زوار اربعین انجام شده است‌.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از پایگاه خبری «المسله»، مسجدی در سخنانی که در پنجمین سمینار ملی فعالان مردمی زیارت اربعین به صورت وبینار ایراد شد، افزود: در ایام محرم و اربعین امسال بر خلاف میل قلبی و با وجود کوشش های مقامات ایرانی، دولت عراق به دلیل همه گیری ویروس کرونا از پذیرش زائران ایرانی و خارجی عذرخواهی کرد.

وی اظهار کرد که دولت عراق اربعین امسال به همین دلیل از پذیرش زائران خارجی از جمله زوار ایرانی خودداری کرد و مسئولان این کشور از ما عذرخواهی کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ابراز امیدوای کرد که زائران ایرانی در این شرایط با وجود عشق و محبت به امام حسین (ع) و علاقه مندی به شرکت در آیین های اربعین اوضاع کنونی ناشی از محدودیت های کرونایی و تصمیم دولت عراق را درک کنند.

مسجدی افزود: راهپیمایی اربعین امسال تنها برای عراقی ها برگزار خواهد شد و مردم برخی شهرهای عراق در جنوب و مرکز این کشور پیاده روی خود را به سمت کربلای معلا آغاز کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران در عراق: عدم پذیرش زائران ایرانی دلایل سیاسی ندارد

سفیر ایران در عراق: عدم پذیرش زائران ایرانی دلایل سیاسی ندارد