مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 12:452020-09-21سياسي

هزاران امضا برای تصویب قانون منع حیوان آزاری


آزار حیوانات در ایران برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا همچنان به صورت قانونی جرم محسوب نمی شود و به همین دلیل کارزاری به راه افتاده که خواستار تصویب قانونی برای جرم انگاری آزار حیوانات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پیش نویس قانون منع حیوان آزاری سال 94 در قالب لایحه ای از سازمان حفاظت محیط زیست به هیات دولت فرستاده شد اما تعلل دولت در ارسال آن به مجلس سبب شد این پیش نویس سال گذشته با پیگیری های فراکسیون محیط زیست مجلس، در قالب طرح به مجلس ارائه شود.

اما این طرح که شهریور سال گذشته در مجلس اعلام وصول شد تا امروز در کمیسیون حقوقی مجلس معطل مانده است.

حالا امضاکنندگان این کارزار از رییس مجلس و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس خواسته اند این طرح را برای تصویب وارد صحن مجلس کنند.

طراحان این کارزار می گویند در حالیکه موارد انتشار فیلم ها و تصاویر دلخراش از آزار جانوران رو به افزایش است و با اینکه برخی از این آزارگران دستگیر می شوند اما به دلیل نبود جرم انگاری در حوزه حیوان آزاری، مجازات عاملان حیوان آزاری به هیچ وجه بازدارنده نیست و به قانون جامعی برای توقف حیوان آزاری نیاز است.

فعالان حقوق حیوانات پیش از این هم بارها از مسئولان و نمایندگان مجلس خواسته بودند قانونی برای منع آزار حیوانات تهیه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزاران امضا برای تصویب قانون منع حیوان آزاری

هزاران امضا برای تصویب قانون منع حیوان آزاری