مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 12:002020-09-21بين الملل

همکاری خانواده پهلوی با صدام در جنگ ایران و عراق


یک رسانه عراقی اعلام کرد که بر اساس اسناد سرویس اطلاعات رژیم بعثی خانواده محمدرضا پهلوی در جنگ هشت سال دفاع مقدس به صدام کمک می کردند.

- یک رسانه عراقی اعلام کرد که بر اساس اسناد سرویس اطلاعات رژیم بعثی خانواده محمدرضا پهلوی در جنگ هشت سال دفاع مقدس به صدام کمک می کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه عراقی الاتجاه اعلام کرد: اسناد به دست آمده از سرویس اطلاعات رژیم سابق عراق نشان می دهد که محمدرضا پهلوی و برخی نزدیکانش در جریان جنگ هشت سال دفاع مقدس از رژیم بعث حمایت کرده اند تا به ایران حمله کند.

بر اساس این اسناد، خانواده محمدرضا پهلوی بعد از اینکه از ایران فرار کرده اند به همراه نزدیکان تیمور بختیار، رییس پیشین ساواک و شاپور بختیار، نخست وزیر پیشین ایران به صدام کمک کردند تا جنگ به سود او به پایان برسد.

این اسناد همچنین نشان می دهد که برخی جنگنده های آمریکایی و فرانسوی که در زمان محمدرضا شاه خریداری شده بودند با موافقت فرح پهلوی به نظام بعثی عراق تحویل داده شده اند تا شهرهای ایران را مورد هدف قرار دهد.

برخی گزارش های امنیتی عراقی نشان می دهد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برخی از نزدیکان تیمور بختیار واسطه میان او خانواده پهلوی بودند و در جنگ ایران و عراق از صدام حمایت می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری خانواده پهلوی با صدام در جنگ ایران و عراق

همکاری خانواده پهلوی با صدام در جنگ ایران و عراق