مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 12:002020-09-21بين الملل

چین: ادعای بازگرداندن تحریم های ایران توسط آمریکا بی اساس است


سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم های ایران اعلام کرد که چین در کنار جامعه جهانی معتقد است آمریکا با خروج از برجام، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، وانگ ون بین روز دوشنبه در کنفرانس خبری در پکن در جمع خبرنگاران افزود: چین موضوع هسته ای ایران را از نزدیک دنبال می کند و همکاران من در وزارت خارجه و نماینده چین در سازمان ملل، مواضع چین را در این زمینه به صورت شفاف اعلام کرده اند.

وی بار دیگر با یاداوری اینکه آمریکا عضو برجام نیست و حقی برای بازگشت تحریم ها یا درخواست اجرای مکانیسم ماشه ندارد تصریح کرد: واشنگتن حق بازگرداندن هیچگونه تحریمی علیه ایران را ندارد.

مقام وزارت خارجه چین با اشاره به مواضع قاطع جامعه جهانی از جمله اعضای شورای امنیت و اعضای باقیمانده در برجام در مورد درخواست آمریکا اظهار کرد: مخالفت صریح جهان با اجرای مکانیسم ماشه، نشان می دهد که جامعه جهانی با این اقدام آمریکا مخالف است.

وانگ با بیان اینکه یکجانبه گرایی مورد مخالفت جامعه جهانی است و برجام باعث تثبیت صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه می شود اظهار کرد که چین به تلاش های خود ادامه می دهد تا با کمک سایر اعضا موضوع هسته ای ایران از طریق گفت و گو حل و فصل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: ادعای بازگرداندن تحریم های ایران توسط آمریکا بی اساس است

چین: ادعای بازگرداندن تحریم های ایران توسط آمریکا بی اساس است