مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 11:052020-09-21سياسي

صالحی: برجام در وضعیت شبه بن بست گرفتار شده/مسئولیت اتحادیه اروپا برای حفظ توافق


برجام در وضعیت شبه بن بست گرفتار شده/مسئولیت اتحادیه اروپا برای حفظ توافق - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز طی سخنرانی در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت مجازی، مواضع کشور را درخصوص موضوعات مختلف تشریح کرد.

وی گفت: جهان در حال تحمل شرایط کاملاً جدی و منحصر به فرد ناشی از بیماری همه گیر ادامه دهد.

با این همکاری شفاف و گسترده، ایران و آژانس توافق کردند که با حسن نیت برای حل سه سوال مربوط به پادمان همکاری کنند؛ با این تفاهم که سوال یا درخواست دیگری برای دسترسی، بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات در دسترس آژانس، وجود ندارد.

وی افزود: چنین رویکردهایی که در نیویورک و وین اتخاذ شده اند، روزنه های امیدی در این فضای تاریک سیاسی برای چندجانبه گرایی بوده و شایسته توجه واقعی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، صالحی بیان کرد: در رابطه با وضعیت کنونی برجام، مایلم بگویم در حالی که هنوز یک توافق گسترده در بین جامعه جهانی وجود دارد که برجام باید به عنوان یک نقطه عطف واقعی در تاریخ چندجانبه گرایی و به عنوان یک دستاورد مهم دیپلماسی حفظ شود، این توافق به دلیل خروج غیرقانونی ایالات متحده از آن، در یک وضعیت شبه بن بست گرفتار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: برجام در وضعیت شبه بن بست گرفتار شده/مسئولیت اتحادیه اروپا برای حفظ توافق

صالحی: برجام در وضعیت شبه بن بست گرفتار شده/مسئولیت اتحادیه اروپا برای حفظ توافق