مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 08:502020-09-21اقتصادي

ظرفیت 77 میلیون تنی صنایع تبدیلی کشاورزی در آذربایجان غربی


غلامرضا بابایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با اشاره به تعداد صنایع تبدیلی استان، گفت: در سال91 تعداد واحد های صنایع تبدیلی در آذربایجان غربی حدود 50 واحد بود که این میزان هم اینک به 371 واحد رسیده است.

وی افزود: ظرفیت واحد های تولیدی فعال در زمینه صنایع تبدیلی حدود 77 میلیون تن انواع محصولات است و می تواند انواع و اقسام محصول استان آذربایجان غربی را تبدیل و روانه بازار هدف کند.

بابایی تصریح کرد: با فعالیت این واحد های صنعتی از سال 91 تاکنون برای 15 هزار و 447 نفر از جوانان آذربایجان غربی اشتغال زایی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: برای این واحد های صنایع تبدیلی 11 هزار و 803 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که رقم قابل توجهی در حوزه صنعت استان به شمار می رود.

بابایی با اشاره به زمینه فعالیت واحد های صنایع تبدیلی این استان، گفت: این واحد ها بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی فعال هستند.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین مزیت های آذربایجان غربی در بحث توسعه صنایع تبدیلی هم مرز بودن آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه عراق و جمهوری آذربایجان است که در کمتر استانی در کشور وجود داشته و می تواند امر صادرات را بسیار تسهیل بخشیده و بازار خوبی برای محصولات این واحد های تولیدی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت 77 میلیون تنی صنایع تبدیلی کشاورزی در آذربایجان غربی

ظرفیت 77 میلیون تنی صنایع تبدیلی کشاورزی در آذربایجان غربی