مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:402020-09-21سياسي

حکایت پرماجرای گمنانی ام احمد؛ مادری که در همسایگی فرزند سرشناسش، ناشناس ماند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در هفته دفاع مقدس یادآوری و مرور رشادت ها و دلاوری شهیدان و صبر و استقامت مادران شهدا، به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد؛ اما از دوران های دور و پیش از دفاع مقدس، سالیان سال است که در دل تاریخ و آمد و رفت حکمرانان و پادشاهان و قبل و پس از انقلاب اسلامی، مادر شهیدی در شهر ما و در اوج غربت و گمنامی، روزانه شاهد رفت و آمد رهگذرانی است که حتی نامی از او نشنیده اند و او را نمی شناسند.

 استان فارس، یکی از استان هایی است که به دلیل وقایع تاریخی مختلف و عبور کاروان ها و مرکزیت تاریخی در دوره های مختلف و وقوع جنگ ها، بیشترین تعداد امامزادگان را دارد.

 شهر شیراز نیز امامزادگان واجب التعظیمی را در خود جای داده است که همواره نگین های درخشان این شهر بوده اند و با وجود ناملایمات بسیار، همچنان مرکز و محور تعاملات فرهنگی و مذهبی هستند.

 از این میان می توان به حرم های شریفی چون حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی مطهر حضرت بن حمزه(ع) و سید تاج الدین غریب(علیهم السلام) به عنوان حرم های شناخته شده اشاره کرد؛ اما بسیاری از امامزادگان و وابستگان به معصومین علیهم السلام در کوچه و خیابان های شلوغ و معروف یا خلوت و ناشناخته این شهر، گمنام مانده اند و به غیر از بقعه ای کوچک و قدیمی، که گاهی مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت پرماجرای گمنانی ام احمد؛ مادری که در همسایگی فرزند سرشناسش، ناشناس ماند

حکایت پرماجرای گمنانی ام احمد؛ مادری که در همسایگی فرزند سرشناسش، ناشناس ماند