مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:252020-09-21سياسي

حکایت پرماجرای گمنانی ام احمد؛ مادری که در همسایگی فرزند سرشناسش ناشناس ماند


ام احمد، مادر گرانقدر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) است که در سفر حضرت احمد بن موسی به ایران و حوادثی که در آن دوران رخ داد، مهمان شیرازی ها شده و پس از وفات در مقبره ای ساده و کوچک حوالی حرم شاهچراغ دفن می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در هفته دفاع مقدس یادآوری و مرور رشادت ها و دلاوری شهیدان و صبر و استقامت مادران شهدا، به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد؛ اما از دوران های دور و پیش از دفاع مقدس، سالیان سال است که در دل تاریخ و آمد و رفت حکمرانان و پادشاهان و قبل و پس از انقلاب اسلامی، مادر شهیدی در شهر ما و در اوج غربت و گمنامی، روزانه شاهد رفت و آمد رهگذرانی است که حتی نامی از او نشنیده اند و او را نمی شناسند.

 استان فارس، یکی از استان هایی است که به دلیل وقایع تاریخی مختلف و عبور کاروان ها و مرکزیت تاریخی در دوره های مختلف و وقوع جنگ ها، بیشترین تعداد امامزادگان را دارد.

 شهر شیراز نیز امامزادگان واجب التعظیمی را در خود جای داده است که همواره نگین های درخشان این شهر بوده اند و با وجود ناملایمات بسیار، همچنان مرکز و محور تعاملات فرهنگی و مذهبی هستند.

 از این میان می توان به حرم های شریفی چون حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی مطهر حضرت بن حمزه(ع) و سید تاج الدین غریب(علیهم السلام) به عنوان حرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت پرماجرای گمنانی ام احمد؛ مادری که در همسایگی فرزند سرشناسش ناشناس ماند

حکایت پرماجرای گمنانی ام احمد؛ مادری که در همسایگی فرزند سرشناسش ناشناس ماند