مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:252020-09-21اقتصادي

هشدار جدی ناسا نسبت به افزایش جهانی سطح دریاها


یک پروژه بین المللی متشکل از بیش از 60 متخصص محاسبه کرده که ورقه های یخ ذوب شده گرینلند و قطب جنوب چگونه برای اقیانوس های جهان فاجعه به بار می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، مطالعه ناسا هشدار می دهد، میزان فعلی انتشار گازهای گلخانه ای می تواند باعث افزایش جهانی سطح دریاها تا سال 2100 شود.

مطالعه تحت هدایت ناسا از بیش از 60 متخصص برای پیش بینی وضعیت سطح آب دریاها استفاده کرده است ؛ همچنین نقشه برداری از سطح دریا  و ذوب شدن یخ های گرینلند و قطب جنوب صورت گرفته است.

ناسا می گوید: افزایش ذوب یخ در قطب جنوب و گرینلند عامل اصلی شتاب افزایش سطح دریاهاست؛ این سرعت چشمگیر می تواند افزایش پیش بینی شده سطح دریاهای کره زمین را تا سال 2100 دو برابر کند.

محققان دریافتند افزایش ذوب یخ در قطب جنوب و گرینلند  و ترکیب این دو با یکدیگر،  می تواند سطح جهانی دریا را تا سال 2100، دست کم 15 اینچ افزایش دهد.

مطالعه نشان می دهد که کاهش انتشار گلخانه ای احتمالاً افزایش سطح دریا را کاهش می دهد؛ ناسا هشدار می دهد اگر انتشار گازهای گلخانه ای با سرعت فعلی خود ادامه یابد، ورقه های وسیع یخی گرینلند و قطب جنوب نیز همچنان ذوب می شوند و می توانند باعث افزایش 38 سانتی متری سطح دریا تا پایان قرن شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار جدی ناسا نسبت به افزایش جهانی سطح دریاها

هشدار جدی ناسا نسبت به افزایش جهانی سطح دریاها