مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:202020-09-21اقتصادي

قیمت موبایل 30 درصد گران شد


در هفته های اخیر همزمان با بالا رفتن نرخ ارز، بهای تلفن های همراه نیز با نوسان بالای قیمت مواجه شد و به طور میانگین 20 درصد افزایش یافت.

- جی پلاس ، گوشی آیفون 11 پرو (64 گیگ دو سیم کارت) که یک هفته قبل با قیمت 36 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسید امروز با قیمت 40 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

برند سامسونگ نیز که جزو برندهای محبوب کاربران به حساب می آید افزایش قیمتی تقریبا مشابه آیفون داشته است.

خراسان نوشت؛ سامسونگ مدل note 20 که تا یک هفته قبل با قیمت حدود 20 میلیون تومان به فروش می رسید، اکنون 24 میلیون و 800 هزار تومان معامله می شود.

قیمت تلفن همراه سامسونگ A 10 S از گوشی های پرتقاضا و پرکاربرد، قبل از تخصیص ارز به سه میلیون تومان رسید، اما اکنون با نرخ بیش از 4 میلیون تومان و با 30 درصد افزایش قیمت به فروش می رسد.

اما این گرانی افسارگسیخته چه دلیلی دارد؟ رییس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، در خصوص افزایش قیمت ها در بازار تلفن همراه گفت: باید بر این نکته تأکید کنم که با توجه به افزایش بی رویه قیمت ارز، تخصیص نیافتن ارز در 45 روز گذشته، اجرای قانون سقف و سابقه برای شرکت ها که آن ها را عملا فلج کرده است، افزایش قیمت موبایل در مقایسه با لوازم دیگر بسیار کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت موبایل 30 درصد گران شد

قیمت موبایل 30 درصد گران شد