مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:052020-09-21سياسي

نماینده ایکوموس برای ارزیابی میدانی اورامانات «اول مهر» به کرمانشاه می آید


ارزیاب ایکوموس شامگاه سه شنبه اول مهر 99 به کرمانشاه سفر می کند و کار ارزیابی میدانی خود را از منطقه اورامانات کرمانشاه شروع کرده و سپس منطقه هورامان کردستان را ارزیابی میدانی خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرونده ثبت جهانی به عنوان منظر فرهنگی اورامانات - هورامان در دو استان کرمانشاه و کردستان دی ماه سال گذشته به یونسکو ارسال شد.

براساس این گزارش، 303 هزار هکتار که 60 درصد آن در استان کرمانشاه و 40 در استان کردستان است جزء حریم ثبت جهانی این اثر در غرب کشور است.

تنها اثر جهانی ثبت شده در غرب کشور بیستون در استان کرمانشاه است که در سال 85 در لیست آثار جهانی کشور ثبت شد و اکنون ثبت جهانی اورامانات نیز به مراحل حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک شده است.

به گفته معاون میراث فرهنگی کشور، بالغ بر 100 روستا و سکونتگاه در محدوده عرصه و تعداد زیادی روستا نیز در محدوده حریم اورامانات- هورامان قرار دارد.

مراحل اولیه این پرونده طی شده و تعدادی از بررسی های اولیه نیز انجام شده است.

محمدحسن طالبیان اضافه کرد: ایکوموس بخشی از فرآیند ارزیابی را بر عهده دارد، به همین منظور به یک متخصص جهانی مأموریت داده تا ارزیابی میدانی این منظر فرهنگی را انجام دهد؛ پس از این ارزیابی در کمیته های بعدی نیز بررسی انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ایکوموس برای ارزیابی میدانی اورامانات «اول مهر» به کرمانشاه می آید

نماینده ایکوموس برای ارزیابی میدانی اورامانات «اول مهر» به کرمانشاه می آید