مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 05:402020-09-21اقتصادي

شانس بازگشت بورس چقدر است؟


شاخص کل بورس تهران در یک یکشنبه دیگر با ثبت دهمین ریزش بزرگ در امسال، 8/ 2 درصد نزول کرد و به کانال یک میلیون و 652 هزار واحدی وارد شد تا اثر سندروم یکشنبه ها بر بورس بیشتر احساس شود.

- در این میان برخی معتقدند افزایش فشار فروش از سوی سهامداران حقیقی برای تامین نقدینگی لازم جهت شرکت در عرضه اولیه و همچنین مشارکت در پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم از مهم ترین دلایل قرمزپوشی نماگرهای بورس تهران طی معاملات روز یکشنبه بود.

دنیای اقتصاد نوشت؛ این در حالی است که به گفته کارشناسان، ریسک های سیاسی ناشی از اصرار امریکا برای راه اندازی مجدد تحریم ها علیه ایران در کنار انکار سازمان ملل، سبب بازگشت نگرانی، تردید و البته سردرگمی به فضای معاملاتی شده و تشدید فشار فروش در کلیت بازار را رقم زده است.

به نظر می رسد ترکیبی از بی اعتمادی و نبود تحلیل همزمان با برخی نگرانی ها از تحریم های یک جانبه امریکا و تلاش و ادعای این کشور برای فعال شدن مکانیزم ماشه سبب شد تا دیروز سهامداران به فروش روآورند و دهمین ریزش بزرگ بورس تهران را در سال 99 رقم بزنند.

بررسی روند تغییر مالکیت سهام طی معاملات روز یکشنبه نشان از خالص فروش 491 میلیارد تومانی سهامداران خرد داشت که بیشترین جابه جایی سهام در مسیر حقیقی به حقوقی از 23 شهریورماه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانس بازگشت بورس چقدر است؟

شانس بازگشت بورس چقدر است؟