مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 03:152020-09-20پزشكي

علت بروز اختلالات روانی پس از طلاق/عوارض سوگ عاطفی


بسیاری از اختلالات روانی پس از طلاق و یا شکست های عاطفی به دلیل کامل نشدن مراحل سوگ عاطفی پس از گذشت 6 ماه است.

- دیبا مبین روانشناس بالینی و مشاور خانواده، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: غم از دست دادن نزدیکان همواره دشوار است گاهی افراد با پذیرش واقعیت ها، خود را به سرعت با شرایط جدید همسو می کنند ولی گاهی فقدان یک فرد چه در قالب مرگ، طلاق و یا حتی شکست عاطفی باشد باعث می شود تا جای خالی آن برای نزدیک ترین افراد غم بزرگی را به همراه آورد.

این در حالی است که شدت سوگ عاطفی بستگی به مدت رابطه عاطفی دارد و بین 2 تا 6 ماه به طول خواهد انجامید و اگر زمان آن بیش از این ادامه پیدا کند این خلأ به شکل اختلالات روحی- روانی در فرد بروز می کند.

وی تصریح کرد: رابطه و ازدواجی که قرار بود تا پایان عمر به طول انجامد وقتی به شکل طلاق و جدایی به پایان می رسد درواقع گویا طرفین برای هم مرده اند و همین امر باعث می شود طرف مقابل دچار سوگ عاطفی ناشی از دست دادن شوند، به همین دلیل برای بازگشتن به شرایط عادی باید مراحل پنجگانه سوگ را طی کنند در غیر این صورت موضوع برای آنها تمام نشده و مانند یک کتاب نیمه کار باز می ماند.

این روانشناس با بیان اینکه اولین مرحله سوگ از انکار شروع می شود، افزود: همه افراد پس از فقدان وارد فضای انکار می شوند افرادی که کسی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت بروز اختلالات روانی پس از طلاق/عوارض سوگ عاطفی

علت بروز اختلالات روانی پس از طلاق/عوارض سوگ عاطفی