مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 01:352020-09-20اجتماعي

لزوم فرهنگ سازی و تامین زیرساخت ها برای ترویج استفاده از دوچرخه


هر ساله در روز 22 سپتامبر مسئولان و دوستداران محیط زیست در برخی از شهرهای بزرگ جهان با گرامی داشت «روز جهانی بدون خودرو» رانندگان را به دل کندن از خودروها تشویق می کنند و مردم نیز بدون خودروها و وسایل نقلیه خود با پای پیاده یا دوچرخه به رفت وآمد می پردازند .

- هر ساله در روز 22 سپتامبر مسئولان و دوستداران محیط زیست در برخی از شهرهای بزرگ جهان با گرامی داشت روز جهانی بدون خودرو رانندگان را به دل کندن از خودروها تشویق می کنند و مردم نیز بدون خودروها و وسایل نقلیه خود با پای پیاده یا دوچرخه به رفت وآمد می پردازند تا به حفظ محیط زیست کمک کنند و هم در این روز از آلاینده های هوا بکاهند.

یک پژوهشگر محیط زیست می گوید: در ایران مشکلات جدی در حوزه استفاده شهروندان از دوچرخه وجود دارد که ضرورت دارد علاوه بر تامین زیرساخت های لازم در این زمینه فرهنگ سازی شود.

محمد درویش در گفت و گو با ایسنا درباره روز جهانی بدون خودرو گفت: پس از اینکه متخصصان طراحی مبلمان شهری متوجه شدند که وضعیت سکونتگاه های شهری به شرایط بن بست نزدیک می شود و هر قدر اتوبان ها، بزرگراه ها و تقاطع های غیر همسطح بیشتری احداث می کنند و هرقدر کیفیت خودروها و سوخت ها را بهبود می بخشند نه تنها مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا حل نمی شود به این نتیجه رسیدند که استفاده از خودرو علت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فرهنگ سازی و تامین زیرساخت ها برای ترویج استفاده از دوچرخه

لزوم فرهنگ سازی و تامین زیرساخت ها برای ترویج استفاده از دوچرخه