مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 20:202020-09-20سياسي

5 نشانه همراهی با اهل بیت از دیدگاه امام زین العابدین(ع)


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) راستگویی، صبر در گرفتاری ها، پرهیز از ناسزاگویی و کنترل خشم، پاکی در خلوت و صدقه دادن را از نشانه های همراهی با اهل بیت(ع) ذکر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت همراهی با اهل بیت(ع) را راه نجات و کمال بشر دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) نیازی به یاری ندارند و اگر هل من ناصر می طلبند می خواهند دست انسان ها را بگیرند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) حتی به شمر هم می گویند دست خود را به خون من آلوده نکن شفاعت جدم را برایت تضمین می کنم، گفت: شمر امام حسین(ع) را دید که بر حق است ولی شقاوت و سنگ دلی بر او عارض شد و وعده ابن زیاد را بر وعده پسر پیامبر ترجیح داد.

سخنران حرم بانوی کرامت بودن با اهل بیت(ع) را شرط نجات دانست و گفت: انسان برای بقاء در وادی اهل بیت(ع) و معیت آنها نباید از آنها فاصله بگیرد، بنابراین باید هر چیزی که ائمه(ع) امر کرده اند پیروی و از هرآنچه نهی کرده اند اجتناب کنیم.

وی با بیان روایتی از امام سجاد(ع) به نشانه های معیت با اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: اولین نشانه، پاکی در خلوت است به این صورت که همیشه و حتی در خلوت، خود را مقابل دوربین خداوند بدانیم؛ دوم صدقه دادن در زمانی که نداریم و گرفتن دست نیازمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 نشانه همراهی با اهل بیت از دیدگاه امام زین العابدین(ع)

5 نشانه همراهی با اهل بیت از دیدگاه امام زین العابدین(ع)