مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 20:152020-09-20سياسي

آثار انقلابی را از گنجینه ها خارج کنید!


بر این باور است که «باید آثار هنری که با موضوع انقلاب و دفاع مقدس کار شده اند، جمع آوری و در یک موزه مجزا به نمایش گذاشته شوند؛ - حبیب الله صادقی ـ هنرمند نقاش ـ بر این باور است که باید آثار هنری که با موضوع انقلاب و دفاع مقدس کار شده اند، جمع آوری و در یک موزه مجزا به نمایش گذاشته شوند؛ موضوعی که متاسفانه تاکنون مورد توجه نهادهای فرهنگی نبوده و کار پژوهشی و علمی نیز در این زمینه صورت نگرفته است.

حبیب الله صادقی، هنرمندی که به عنوان نقاش انقلاب نیز شناخته می شود و آثار متعددی را با موضوع دفاع مقدس خلق کرده، در گفت و گویی با ایسنا با تاکید بر اهمیت انجام پژوهشی در زمینه آثار هنری که با موضوع انقلاب و دفاع مقدس کار شده اند، اظهار کرد که متاسفانه نه تنها هنوز چنین اقدامی صورت نگرفته، بلکه هیچ کتاب جامع و کاملی نیز در این حوزه منتشر نشده است.

صادقی خاطرنشان کرد: نمادها و نشانه هایی که در آثار هنرهای انقلابی وجود دارد، باید از سوی پژوهشگران و کارشناسان هنری و تاریخی مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین باید با هنرمندان این حوزه که هنوز در قید حیات هستند و همچنان به ارزش ها وفادارند، گفت وگوهایی انجام شود تا یک تصویر جامعی از چگونگی شکل گیری و پیشرفت هنر انقلابی و دفاع مقدسی حاصل شود؛ اما متاسفانه هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار انقلابی را از گنجینه ها خارج کنید!

آثار انقلابی را از گنجینه ها خارج کنید!