مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 19:352020-09-20بين الملل

آمریکا 24 فرد ونهاد مرتبط بافعالیت تسلیحاتی ایران را تحریم می کند


یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بیش از 24 فرد و نهاد مرتبط با برنامه های تسلیحاتی ایران را تحریم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی تلاشهای نافرجام واشنگتن برای اعمال مجدد تحریمهای سازمان ملل علیه ایران به رغم مخالفت متحدان آن، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن روز دوشنبه بیش از 24 فرد و نهاد را به دلیل ارتباط با برنامه های تسلیحات متعارف، هسته ای و موشکی ایران تحریم خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد که ایران تا پایان سال میلادی جاری می تواند به اندازه کافی مواد شکاف پذیر برای [ساخت] یک سلاح هسته ای بدست آورد و اینکه تهران همکاری خود با کره شمالی را در حوزه موشک دوربرد از سرگرفته است .

این مقام آمریکایی هیچگونه شواهد مستدلی برای این ادعاهای خود ارائه نکرد.

گفتنی است که وضع این تحریمهای جدید در راستای تقلای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای محدودسازی نفوذ منطقه ای ایران است که درست یک هفته پس از امضای توافق سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید صورت می گیرد.

اما این تحریمهای جدید واشنگتن علیه ایران به منزله زنگ هشداری به متحدان اروپایی این کشور، چین و روسیه خواهد بود؛ چرا که به رغم تمایل آنها به نادیده گرفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا 24 فرد ونهاد مرتبط بافعالیت تسلیحاتی ایران را تحریم می کند

آمریکا 24 فرد ونهاد مرتبط بافعالیت تسلیحاتی ایران را تحریم می کند