مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 16:452020-09-20اقتصادي

سوء استفاده داعش از فساد ارز در عراق


همزمان با عملیات ضد فساد در عراق با نظارت «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور، تغییرات در مناصب عالی رتبه از جمله کنار رفتن «علی العلاق»، ریاست بانک مرکزی و تعیین «مصطفی غالب» به جای وی قابل توجه است.

- همزمان با عملیات ضد فساد در عراق با نظارت مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر این کشور، تغییرات در مناصب عالی رتبه از جمله کنار رفتن علی العلاق ، ریاست بانک مرکزی و تعیین مصطفی غالب به جای وی قابل توجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه الفرات، در بررسی هایی که با همکاری منابع آگاه عراقی انجام شده، شبکه گسترده ای از تاجران و بانک های عراقی که بر اتاق فروش ارز ، وابسته به بانک مرکزی، تسلط دارند، شناسایی شده است.

طبق اسناد موجود، برخی شرکت های جعلی وابسته به شخصیت های عراقی به بهانه واردات کالا و اجناس به عراق، دلارهای مورد عرضه بانک مرکزی را تصاحب می کنند.

منابع آگاه، اتاق فروش ارز خارجی در بغداد را دروازه فساد توصیف می کنند طوری که معمولا بانک مرکزی پس از دریافت درآمدهای نفتی، دلارهای حاصل از آن را به بانک های عراقی می فروشد و این بانک ها نیز دلارها را به شرکت های خارجی طبق درخواست ها برای واردات کالاها می دهند.

در این میان، بخشی از درخواست ها برای واردات، جعلی و دروغین است بدین معنی که این دلارهای دولتی را بدون اینکه کالاهایی باب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوء استفاده داعش از فساد ارز در عراق

سوء استفاده داعش از فساد ارز در عراق