مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 15:052020-09-20اجتماعي

اعلام موجودیت ستاد مردمی احیای کرکس کوه «سماک»


سازمان مردم نهاد احیای کرکس کوه «سماک» برای صیانت از منطقه حفاظت شده کرکس که در معرض تخریب قرار گرفته است با انتشار بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

- سازمان مردم نهاد احیای کرکس کوه سماک برای صیانت از منطقه حفاظت شده کرکس که در معرض تخریب قرار گرفته است با انتشار بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منطقه حفاظت شده کرکس با دره هایی پر پیچ و خم و دامنه هایی زیبا مشتمل بر روستاهایی خوش آب و هوا از جمله روستای زیبای ابیانه از جمله اهداف گردشگران و کوهنوردان است.

شهرستان نطنز هویت تاریخی، تمدنی، فرهنگی و حیات 14 هزار ساله خود و بهترین کریدور آب و هوایی و سه اقلیم کوهستانی، معتدل و کویری، همچنین مرغوبترین محصولات باغی و گیاهان دارویی و حیات وحش و 400 رشته قنات و سایر سفره های آب زیرزمینی مناطق کویری خود را مدیون رشته کوه کرکس است.

کرکس نیز همانند دماوند، متعلق به همه ایرانیان است و تخریب کرکس به منزله ی جریحه دار نمودن قلب ایران بوده و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

اینک که در منطقه حفاظت شده کرکس، مجوز بهره برداری حدود 70 معدن، صادر و حیات انسانی، نباتی، حیوانی و محیط زیست منطقه در معرض خطر قرار گرفته و حتی آرای قطعی شورای عالی معادن نیز در مورد تعطیلی، عدم تمدید جواز معادن، لزوم رعایت مقررات و جبران خسارات وارده اجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام موجودیت ستاد مردمی احیای کرکس کوه «سماک»

اعلام موجودیت ستاد مردمی احیای کرکس کوه «سماک»