مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 10:002020-09-20سياسي

ضرورت بازخوانی دقیق منشور روحانیت توسط روحانیت


رهبر حکیم انقلاب در سال های اخیر رویکرد امام در منشور روحانیت را به دقت تعقیب کرده اند و در دیدارهای پی در پی خود با روحانیون از آن سخن گفته اند.

- (ره) و شکل گیری انقلاب اسلامی ایران که پیش از هر چیز ماهیتی دینی داشت، متکی به رابطه عمیق میان مردم و روحانیت بود و تصویری تازه از نقش اجتماعی و سیاسی روحانیت رقم زد.

امام خمینی(ره) در فضای سنتی حوزه، چهره تازه ای از روحانیت انقلابی و روزآمد و پیشرو را نشان داد که در متن زندگی طلبگی و در مسیر فقاهت جواهری از واقعیت های بیرونی و عینی و ملموس جامعه غافل نیست و در عین دعوت به آخرت، می داند که مسیر اصلاح آخرت از اصلاح دنیا می گذرد.

این رویکرد مبتنی بر حفظ جایگاه اصیل روحانیت به عنوان متولیان دین و اصالت ارزش های اسلامی و رابطه عمیق میان مردم و روحانیت بود.

امام چنان که صراحتا گفتند عدم موفقیت تجربه سیدجمال را نبود پایگاه ملی و مذهبی در بین مردم می دانستند (1) و عمیقا به این موضوع باور داشتند که هنر و صداقت و تعهد روحانیت، موجب اقبال و اعتقاد مردم به روحانیت شده است (2) و در سخت ترین شرایط اجتماعی، از باور و دلبستگی مردم به روحانیت ناامید و نگران نبودند.

یکی از بزرگان علما برای من نقل کرد که پس از اوج گیری گرایش های ضددینی پیش از انقلاب تصمیم به ترک لباس روحانیت و خروج از حوزه گرفتم و این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازخوانی دقیق منشور روحانیت توسط روحانیت

ضرورت بازخوانی دقیق منشور روحانیت توسط روحانیت