مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 09:552020-09-20سياسي

ایران اجرای تعهدات یازده گانه برجام را از اروپا مطالبه کند


نماینده تهران در مجلس با اشاره به فعال سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکا گفت: ایران باید اجرای تعهدات یازده گانه اروپا را مطالبه کند و چنانچه اقدام جامع و کاملی از سوی اروپا صورت نگیرد، - علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خروج از ⁧‫برجام‬⁩ و سپس استفاده از ⁧‫مکانیسم ماشه‬⁩ که به زعم خودشان در راستای سیاست کلان این کشور برای فلج کردن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران در حوزه های اقتصادی، موشکی، منطقه ای و هسته ای است، دارای دو فاز عملیاتی است.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: در فاز اول، ⁧‫آمریکا‬⁩ شاکی است و جمهوری اسلامی ⁧‫ایران‬⁩ از منظر این کشور در جایگاه متهم نشسته و علی الظاهر ترویٔیکای اروپایی فعلا خود را بی طرف نشان می دهد.

البته این بی طرفی ⁧‫اروپا‬⁩ بدین معنی است که متهم بودن ایران را می پذیرد ولی شاکی بودن آمریکا را بدلیل خروج آمریکا (فعلا) قبول ندارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: این موضع اروپا را می توان از شکایتی که در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران سازماندهی کردند و رای ممتنعی که در شورای امنیت درباره درخواست آمریکا در تمدید ⁧‫


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران اجرای تعهدات یازده گانه برجام را از اروپا مطالبه کند

ایران اجرای تعهدات یازده گانه برجام را از اروپا مطالبه کند