مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 09:102020-09-20اقتصادي

زنگنه: انسجام اوپک ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال دارد


وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با درخشان نامیدن تاریخ اوپک، بر ضرورت ادامه همکاری این سازمان تأکید کرد و گفت: انسجام بیشتر اوپک همیشه ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال داشته است.

- وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با درخشان نامیدن تاریخ اوپک، بر ضرورت ادامه همکاری این سازمان تأکید کرد و گفت: انسجام بیشتر اوپک همیشه ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیژن زنگنه در گفت وگو با بولتن ویژه 60 سالگی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به پرسش های دبیرخانه این سازمان پاسخ گفت.

متن گفت وگوی وزیر نفت ایران را در ادامه می خوانید: ارتباط تاریخی ایران با اوپک چیست و چه تأثیری بر توسعه اش دارد؟ ملی شدن صنعت نفت در ایران از سوی دولت دکتر مصدق نقطه عطف مهم در تاریخ صنعت نفت این کشور است.

اگرچه این تحول مهم تاریخی تحت تأثیر کودتای 1953 میلادی قرار گرفت، اما ایده مقابله با سلطه شرکت های نفتی و تلاش های انجام شده برای دستیابی به استقلال صنعت نفت زمینه همکاری میان پنج کشور بزرگ تولیدکننده نفت برای مقابله با سلطه هفت شرکت بین المللی نفتی (معروف به هفت خواهران) را فراهم کرد.

این امر سرانجام سبب تأسیس اوپک شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه: انسجام اوپک ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال دارد

زنگنه: انسجام اوپک ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال دارد