مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 09:102020-09-20اقتصادي

احتمال افزایش 6 برابری تولید زباله های پلاستیکی در جهان


تا سال 2030 میزان زباله های پلاستیکی در جهان افزایش شش برابری خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به رغم تعهدات متعدد جهانی به منظور مقابله با مقادیر قابل توجهی از زباله های پلاستیکی که محیط زیست سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده، رشد تولید زباله های پلاستیکی از تلاش های صورت گرفته برای کاهش آن فراتر رفته است.

همچنین محققان در این بررسی تاکید کردند در صورتیکه دولتها تنها به دستورالعملهای موجود اکتفا کنند تولید سالانه این زباله ها در مسیر افزایشی قرار میگیرد و تا سال 2030 بیش از شش برابر بیشتر میشود.

تحلیل جهانی حجم پلاستیکهای تولید شده که کره زمین را آلوده میکند اهداف و روشهایی را ارزیابی میکند که ما را قادر میسازد تا به کاهش جهانی زباله های پلاستیکی دست پیدا کنیم.

در حال حاضر برآوردها حاکی از آن است که هر سال حدود هشت میلیون تن زباله پلاستیکی وارد اقیانوسها، دریاچه ها و رودخانه های جهان میشود.

هرچند مدلهای ریاضی جدید حاکی از آن است تا سال 2030 میزان سالانه زباله های پلاستیکی 173 کشور به 53 میلیون تن افزایش پیدا میکند.

همچنین این مطالعه سناریوهای آتی برای تحقق کاهش جهانی زباله های پلاستیکی به کمتر از هشت میلیون تن تا سال 2030 با استفاده از استراتژیهای موجود از جمله کاهش زباله پلاستیکی، بهبود مدیریت پسماند و پاکسازی محیط زیست را مدلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش 6 برابری تولید زباله های پلاستیکی در جهان

احتمال افزایش 6 برابری تولید زباله های پلاستیکی در جهان