مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 08:252020-09-20پزشكي

ترک پوستی یا استرچ مارک چیست؟


ترک های پوستی (استرچ مارک یا استریا) هنگامی در بخشی از بدن به وجود می آیند که به هر دلیلی آن بخش بدن به سرعت رشد می کند یا بزرگ می شود.

- - میزان بالای هورمون‌های استروییدی در بدن یا علت مصرف دارو‌های استروییدی یا کورتونی یا بیماری‌های مانند نشانگان کوشینگ که تولید این هورمون‌ها را در بدن افزایش می‌دهند.

- نشانگان مارفان که یک بیماری ژنتیکی است که باعث ضعف کلاژن در بدن می‌شود.

دلیل اصلی ترک بدن دلیل اصلی بروز این پارگی ها در پوست از هم گسسته شدن و پاره شدن رشته های کلاژن است به این معنی که این رشته که در پوست بدن وجود داشته و خاصیت ارتجاعی پوست را رقم میزنند به دلیل افزایش / کاهش ناگهانی و شدید حجمی که شما رقم زده اید توان و طاقت ارتجاع خود را از دست داده و از هم جدا میشوند و نتیجه نیز به صورت پارگی های گاها شدید پوستی رخ مینماید .

زمانی که زنان باردار شده و با افزایش محسوس و فوری حجم شکم روبرو میشوند نیز پارگی پوستی در نتیجه از هم گسستن رشته های کلاژن رخ میدهد .

ژنتیک صد البته در این میان به ژنتیک هم باید اشارهای کرد به این معنی که برخی از افراد به دلیل دارا بودن ژنتیک برتر از چنین پارگی هایی در امان هستند و رشته های کلاژن و پوست آنها مقاومتر از حد معمول عمل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترک پوستی یا استرچ مارک چیست؟

ترک پوستی یا استرچ مارک چیست؟