مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 08:152020-09-20اقتصادي

برداشت 1600 تن حبوبات در شهرستان کیار


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار از آغاز برداشت حبوبات در سطح 530 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود یک هزار و 600 تن حبوبات از این میزان سطح برداشت شود.

- سعید داودی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: میانگین عملکرد به ازای هر هکتار سه تن است و عمده حبوبات کشت شده در مزارع کشاورزی این شهرستان انواع ارقام لوبیا است و بیشترین سطح کشت حبوبات در منطقه دزک است.

وی افزود: در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و انتظار می رود تا نیمه اول مهرماه کار برداشت حبوبات در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

او همچنین با اشاره به اهمیت کشت حبوبات در اراضی زراعی گفت: کشت حبوبات به دلیل افزایش مواد آلی خاک از طریق تثبیت بیولوژیکی ازت، کاهش جمعیت علف های هرز، کاهش جمعیت آفات گندم و سایر غلات بسیار حائز اهمیت است و در تناوب با غلات موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

سعید داودی نیا با اشاره به استفاده از سیستم های نوین آبیاری در مزارع حبوبات شهرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشت لوبیا به آب زیادی احتیاج دارد، توزیع ارقام جدید با کاهش طول دوره رشد و استفاده از سیستم های آبیاری تیپ برای استفاده بهینه آب مناسب است و در شهرستان دنبال می شود بطوری که در سال زراعی جاری 2 هکتار کشت لوببای ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 1600 تن حبوبات در شهرستان کیار

برداشت 1600 تن حبوبات در شهرستان کیار