مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:452020-09-20سياسي

گفتگوی هیات سودان و کمیته میانجی گری جنوب درباره روند امضای توافق صلح


هیات دولت سودان و کمیته میانجی گری جنوب اقداماتی را که باید برای امضای توافقنامه صلح انجام شوند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، هیات دولت سودان در مذاکرات صلح با کمیته میانجی گری جنوب نشستی در هتل السلام روتانا شهر خارطوم داشت.

شمس الدین کباشی، عضو شورای حاکمیتی انتقالی سودان و محمد حسن التعایشی، عضو دیگر این شورا و سخنگوی هیات، به صورت مشترک ریاست هیات سودان در مذاکرات صلح را بر عهده داشته و از آن طرف توت قلواک، مشاور رییس جمهور سودان جنوبی در امور امنیتی رییس کمیته میانجی گری جنوب است.

خبرگزاری سونا به نقل از التعایشی اعلام کرد، در این نشست اقداماتی که کمیته میانجی گری جنوب برای مراسم امضای نهایی توافق صلح جامع در تاریخ سوم اکتبر آتی در جوبا انجام داده است، ارائه و بررسی شدند.

التعایشی در ادامه گفت: در این نشست اقدامات انجام شده در این رابطه به ویژه دعوت نامه هایی که برای روسای کشورهای آفریقایی و عربی و نیز نمایندگان اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا ارسال شده اند، مورد بررسی قرار گرفتند.

این عضو شورای حاکمیتی انتقالی سودان افزود: همچنین در این نشست بر لزوم حضور نمایندگان مناطق درگیری در نیل آبی، ارتفاعات النوبه، دارفور و دیگر مناطق در این اتفاق که به منزله مرحل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی هیات سودان و کمیته میانجی گری جنوب درباره روند امضای توافق صلح

گفتگوی هیات سودان و کمیته میانجی گری جنوب درباره روند امضای توافق صلح