مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:452020-09-20اجتماعي

بود و نبودهای فضای آموزشی در یاسوج/ کرونا زخمها را باز کرد


هر ساله با آغاز سال تحصیلی، زخمهای کمبود فضای آموزشی دولتی در شهر یاسوج رخ نشان می دهد و این در حالی است که مدارس غیردولتی سال به سال بیشتر می شوند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، پژمان امیدی: این روزها 166 هزار و 859 دانش آموز در سه هزار و 46 مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری و مجازی آغاز کردند.

برای کهگیلویه و بویراحمد که تا قبل از انقلاب از کمترین فضاها و امکانات آموزشی هم برخوردار نبود و بسیاری از روستاها و مناطق آن بی بهره از معلم و کلاس درس بودند، این آمار نشان از اهتمام انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت آموزشی به خصوص در مناطق محروم دارد.

اما طی سالیان اخیر رشد مدارس غیردولتی در شهرها موجب به حاشیه رفتن مدارس دولتی شده است.

این مسئله به خصوص در شهر یاسوج بیشتر رخ نشان می دهد تا جایی که تبلیغات این مدارس در بسیاری از خیابان ها و بلوارهای شهر به وفور دیده می شود.

157 مدرسه غیر دولتی با حدود 22 هزار دانش آموز در استان دایر است که اگرچه به نسبت بقیه استان ها زیاد نیست اما در استانی که یک پنجم جمعیتش تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند می تواند نگران کننده باشد.

به نظر می رسد رشد مدارس غیرانتفایی در شهر یاسوج متأثر از کمبود فضای آموزشی دولتی در این شهر است آنگونه که هر ساله و در آستانه شروع سال جدید تحصیلی این کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بود و نبودهای فضای آموزشی در یاسوج/ کرونا زخمها را باز کرد

بود و نبودهای فضای آموزشی در یاسوج/ کرونا زخمها را باز کرد